פותחים דלת אל לב העשייה בגן "אמירים", בבקשה להיכנס!

טכנולוגיה היא תהליך טכני אך גם חברתי, המייצר פתרונות מעשיים, תוך יישום ידע וניצול חידושי מדע, כמענה על צרכי האדם, במטרה להרחיב את יכולתו ולשפר את איכות חייו.
בשנת הלימודים הנוכחית נקבע ציר שנתי על בסיס הספר: "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים". היה ברור כי נצא ונגיע למחוזות טכנולוגיים. אך עדין לא היה ידועים העיתוי והגירוי שבעתים יצוץ הנושא.

לאחר חג החנוכה, כמנהגינו בגן, פתחנו מוקד פעילות של פלסטלינה. לא עלה בדעתנו כי כאן הכל יתחיל,  אך בתוך זמן קצר הבנו כי לזה חכינו, לילדים דינאמיקה משלהם!

וכך היה…
רועי החל לייצר בעלי חיים מרשימים מפלסטלינה, דביר הצטרף לפעילות וביקש מרועי ללמד אותו להכין עכברים וחולדות. חברים נוספים גילו עניין וניסו גם הם את כוחם. גיא הכין מגרש כדורגל, שערים, כדור וקבע את חוקי המשחק. בשיתוף פעולה בין דביר לעתל נולדה משפחה של פינגווינים. הילדים הקדישו זמן רב לתכנון ולבנייה של צעצועים ומשחקים.
הנושא והפעילות הרשימו מאד את הילדים, כך שבדיון משותף הוחלט לפתוח : בית מלאכה

תהליך העבודה בבית המלאכה מזמן ומאפשר לילדים להתנסות בתהליך פתרון בעיות.
תהליך בחירת שם לבית המלאכה:
בית מלאכה הטובים ("כי אנחנו טובים")
בית מלאכה אמירים ("כי אנחנו גן אמירים")
בית מלאכה העובדים ("כי אנחנו עובדים בו")
השם הנבחר: העובדים!

בחירת מרחב בית המלאכה:
האמצעי: דיון קבוצתי
אליה ודביר אמרו שהם אוהבים לבנות במרכז הבנייה הראל-חזקיה ורועי אמרו שהם אוהבים לשחק במרפאה. הילדים אמרו שיאווה (שנעדרה מהגן בזמן הדיון) והראל חזקיה אוהבים לשחק במרכז המשפחה ורן (שנעדר מהגן) אוהב לקרוא ספרים בספרייה, אליה ודביר אמרו שגם הם אוהבים לקרוא.
גיא אמר שבסדנא יש חומרים שמהם אפשר לבנות משחקים, לכן זה מקום מתאים. הילדים הסכימו פה אחד, אך המקום הצר גרם להם לחפש מוצא, כך הוחלט ששולחן המצרפים יהיה חלק מבית המלאכה, הילדים העבירו חלק מהחפצים שהיו בו לסדנא. הילדים ביקשו להשאיר את המחשב בבית המלאכה כי ממנו אפשר ללמוד דברים שרוצים לדעת.

סיכום הבחירה: בית המלאכה יוקם במרחב הסדנא ושולחן המצרפים, שולחן המחשב יישאר במקומו.

יצור תלבושות ובחירת לוגו:
כך הלך הרעיון וקרם עור וגידים, הילדים תכננו, שרטטו ותפרו, כל אחד בדרכו את התלבושת בה יעבוד בבית המלאכה. גם תכננו את הלוגו (הסמליל) שלדעתם מתאים לבית המלאכה. כל ילד הציג לפני הקבוצה את הלוגו שיצר, ונימק מדוע הלוגו מתאים להיבחר. גם פה נערכו בחירות.

לסיכום,
מרבית הפעילויות דורשות עבודת צוות ושיתוף פעולה, חשיבה יוצרת ויצירתית, חשיבה ביקורתית, שפה, מידה של גמישות, חקר, יוזמה, התחשבות במרחב, במשאבים וביכולת. כל זאת תוך התמודדות עם אתגרים אמיתיים, הקרובים במידת האפשר למצבי אמת.
היום הזה בו נתכנסנו משפחות יקרות בגן, בסיומו של שבוע החינוך ופתחנו וחשפנו לפניכם את העשייה שלנו, מהווה עבורנו יום שיא, אנו שמחים לראות בכם שותפים מלאים שלנו!

בהזדמנות זו, מבקשת להודות לצוות גן אמירים העובד בשותפות מלאה לטובת הילדים של כולנו.

חלי והצוות

השארת תגובה